Kasvuhakkerointi
Mikä se on ja kuinka se toimii?
Kasvuhakkerointi. Oletko kuullut tästä termistä etkä ole varma, mikä se on? Olemme tietoisia jokapäiväisestä hakkeroinnista, joka hyödyntää järjestelmän heikkouksia, mutta miten termi toimii markkinoinnissa?
Ennen kuin jatkamme:
Oletko yrityksen omistaja, jolla on hämmästyttävä tuote tai palvelu, joka on valmis markkinoitavaksi massoille?
- Onko sinulla intohimoa toimintaasi kohtaan ja haluatko vaikuttaa paikallisesti tai kansainvälisesti?
- Etkö ole varma, mikä on kannattavin kasvustrategia nimenomaan yrityksellesi? vai
- Oletko perustanut yrityksen ja haluat välitöntä kasvua?
Jos tämä kuulostaa sinulta, tämä on sinua varten! Jatka lukemista!
Mitä on kasvuhakkerointi?
Kuten nimi saattaa vihjata ja kuulostaa oudolta, se käyttää hyväkseen yrityksesi heikkoutta.
Jotkut teistä saattavat ihmetellä miksi?
Veikkaan, että muut teistä arvasivat jo miksi! Ja olet oikeassa! Syynä on testata hypoteeseja, joilla korjataan se heikoin lenkki, joka estää yritystäsi kasvamasta, korjata se ja sitten skaalata se vielä parempaan kasvuun.
Teknisemmin sanottuna…
Kasvuhakkerointi tarkoittaa tietopohjaisten markkinointistrategioiden käyttöä yrityksen nopeaan kasvuun. Päätavoitteena on hankkia asiakkaita mahdollisimman nopeasti laajalla digitaalisen markkinoinnin strategioiden A/B-testauksella pienellä budjetilla.
Sitä käytetään startup-yritysten alkuvaiheessa suurille yrityksille, jotka tarvitsevat nopeaa kasvua mahdollisimman nopeasti.
Kuka on kasvuhakkeri?
Kasvuhakkeri on henkilö tai markkinointitoimisto, joka tavoittelee vain kasvua. Sitä se on. He miettivät ja käyttävät edullisia strategioita, jotka johtavat näkymien kasvuun, parempaan asiakkaiden säilyttämiseen ja lopulta nopeaan kasvuun.
- Hyvä kasvuhakkeri on kaikkia näitä kolmea:
- Analyyttinen
- Markkinoija
- Ohjelmistoinsinööri (automaatio)
Ja paljon enemmän…

Toimistomme kaltainen ihanteellinen kasvuhakkeri ymmärtää, miksi yritykselläsi ei ole kasvua, kuinka hankkia uusia tulevaisuudennäkymiä priorisoimalla hypoteeseja, mitä dataa mitataan onnistumisen tai epäonnistumisen kannalta – ja me tiedämme kuinka skaalata onnistuneita kasvustrategioita.
Puhumattakaan siitä, että olemme pakkomielteisesti vain kasvun perässä. Innovoimme useimmat trendikkäät ja tehokkaat strategiat ja suoritamme sitten testejä, testien jälkeen ja vielä lisää testejä.
Kuten näet, olemme paljon enemmän kuin pelkkä markkinointitoimisto.
Jos ajattelet, että se…
- 1. On helppo asentaa
- 3. Hitaampi kasvu pitkällä aikavälillä
- 2. Sen voi tehdä kuka tahansa ilman markkinointitaitoja
Olisit väärässä.
Se on vienyt Luxkotisivujen toimitusjohtajalta Raidolta yli 7 vuotta opiskelua ja testailua jokaista digitaalisen markkinoinnin strategiaa, mutta se ei riittänyt.
Vasta kun hänelle tuli pakkomielle dataan, analytiikkaan ja automaatioon, hän pystyi hallitsemaan kasvuhakkeroinnin yritysten nopeaa kehitystä varten.
Näin voit kertoa, onko yrityksesi valmis kasvuhakkerointiin.
Ennen kuin voimme aloittaa kasvuhakkeroinnin, yritykselläsi on oltava kaksi tärkeää asiaa:
- Markkinoille sopiva tarjous (tuote tai palvelu), jonka voit toimittaa uusille asiakkaille.
- Moderni ja toimiva nettisivu tai myyntiputki.
Mutta mikään ei voita sitä, että olet motivoitunut, ahkera ja intohimoinen siihen, mitä teet. Jos se olet sinä, voimme kasvattaa liiketoimintaasi. Mutta miten teemme tämän? Anna minun selittää…
Jos sinulla olisi tapa houkutella ihanteellisia asiakkaita, pitää heidät ja saada heiltä ystävien suosituksia, ansaitsisit voittoa joka päivä, eikö? Siinä kasvuhakkerointi tulee esiin.
Miten growth-hakkerointi toimii?
Hyödynnämme yleisesti tunnettua Pirate AAARRR-metriikkastrategiaa hyödyksesi.
Mutta saatat ihmetellä…
Mikä on Pirate AAARRR-metriikkastrategia?
Olemme haastatelleet ja tutkineet asiakkaitamme saadakseen aikaan tämän nelitasoisen prosessin, jossa on yhteensä 15 vaihetta menestyksen takaamiseksi. Hanki kilpailuetua kilpailijoilta tänään.
Piraatti-metriikka, kuten nimi saattaa vihjata, ottaa jonkun vallan, tässä tapauksessa se on oma verkkoliiketoimintasi, jakamalla niitä pala palalta ymmärtääksesi, mihin sinun täytyy keskittyä kasvussa.
Yrittäjän, Business Accelerator 500 Startupsin perustajan ja enkelisijoittajan Dave McCluren kehittämä suppilo on täydellinen lähtökohta näyttämään, mihin sinun pitäisi keskittyä yrityksessäsi.
Varsinainen nimi tulee 6 vaiheesta: tietoisuus (Awareness), hankinta (Acquisition), aktivointi (Activation), säilyttäminen (Retention), viittaus (Revenue) ja tulo (Referral), kun taas ensimmäiset kirjoitetut kirjaimet ovat AAARRR (kuten merirosvo sanoisi englanniksi). Vitsit sikseen, se todella toimii näin:
- 1. Tietoisuus Kuinka moni ihanteellinen asiakas näkee viestisi?
- 2. Hankinta Kuinka monta ihmistä viestisi perusteella ryhtyy toimiin ja vierailee verkkosivustollasi?
- 3. Aktivointi Kuinka saada potentiaaliset asiakkaat tekemään ensimmäisen tärkeimmän toiminnon verkkosivustollasi?
- 4. Säilyttäminen Kuinka moni asiakas palaa hakemaan tuotettasi tai palveluitasi?
- 5. Tulot Kuinka monet ihmiset päätyvät ostamaan sinulta?
- 6. Suositus Kuinka moni uusi ja nykyinen asiakas suosittelee yritystäsi perheelleen, ystävilleen ja työtovereilleen?
Analysoimalla jokaista vaihetta teemme johtopäätökset toiminnassasi olevista pullonkauloista, jotka rajoittavat kasvun onnistumista. Suunnittelemme hyökkäyksen korjataksemme jokaisen pullonkaulan systemaattisesti käyttämällä hyväksi todettua 3-vaiheista kaavaamme.
Tässä on 3-vaiheinen kasvuhakkerointiprosessimme
Taso 1: Piraattiputki
Löydä kasvun pullonkaula
- Asettamalla piraattiputken analysoimme jokaisen kuudesta vaiheesta ymmärtääksemme, mikä prosessi nykyisessä liiketoiminnassasi estää sinua saamasta kasvua, joka tunnetaan myös heikoimpana lenkkinä.
- Tietojen avulla puutumme ensin heikoimpaan lenkkiin, koska se on todennäköisesti helpoin korjata ja tuottaa parhaan kasvutuloksen.
- Joskus heikoin lenkki voi olla niinkin yksinkertainen kuin sähköpostimarkkinoinnin puuttuminen, usein se on paljon vaikeampaa, kuten muuntokurssin optimointi tai nopeusongelmat/virheet.
Taso 2: Suorita kasvukokeita
Jotta löydät, mikä korjaa pullonkaulan
- Mutta miten puutumme heikoimpaan lenkkiin? Piraattiputkeen kerääntyvä data muodostaa mittarin (heikoimman lenkin), jonka parissa voimme työskennellä. Tämä on ainoa asiapisteemme, joka tunnetaan myös nimellä ”yksi mittari, jolla on merkitystä” kasvuhakkerointiin.
- Keskitymme vain parantamaan tätä yhtä mittaria pienillä kokeiluilla/testeillä. Ensin luomme ideoita kuinka korjata se, luokittelemme ne onnistumistodennäköisyyden perusteella ja aloitamme testauksen.
- Jos yksi testi toimii, skaalaamme sen, jos ei, hylkäämme sen ja uudet kokeet alkavat.
Taso 2: Analysoi ja toista
Jotta yritys todella kasvaisi
- Analysoimme kokeita mitattavissa olevilla tiedoilla nähdäksemme, teimmekö parannuksia vai emme.
- Kun olemme korjanneet ensimmäisen heikoimman mittarin (pullonkaula), palaamme takaisin piraattiputkeen ja otamme toiseksi heikoimman lenkkisi, koska siitä tulee nyt heikoin lenkkisi (koska korjasimme toisen).
- Joten otamme sen, korjaamme sen, toistamme uudelleen linjan seuraavaksi heikoimman lenkin kanssa. Toistamme tätä prosessia = Lopullinen kasvu yrityksellesi.
Mitä prosesseja testaamme palveluillamme?
Löydä kasvun pullonkaula
- Tietojen seuranta
- Analytiikkatiedot
- UI/UX-suunnittelu
- Visuaaliset suunnittelut
- Copywriting
- Tulosprosentin optimointi
- Asiakaspolku (vaheta)
- Sähköpostimarkkinointi
- Markkinoinnin automaatio
- SEO
Jotta löydät, mikä korjaa pullonkaulan
- Brändäys
- Viraalinen markkinointi
- Maksettu mainonta
- Asiakashaastattelut
- Asiakkaan säilyttäminen
- Käyttäytymispsykologia
- Asiakaspolun kartoitus
- Sosiaalisen median markkinointi
- Suositus- ja viraaliohjelmat
- Ja paljon muuta
Miksi prosessimme toimii niin hyvin?
Koska puutumme yrityksesi kasvun perimmäiseen syyhyn. Keskitymme tähän yhteen ongelmaan ja korjattuamme sen otamme seuraavan ja toistamme, toistamme, toistamme. Toivottavasti alat nähdä ison kuvan tässä?
Joten jos olet valmis saamaan kasvua yrityksellesi, liity jonotuslistallemme. Jos uudet vapaat ajat avautuvat ja voimme ottaa uusia asiakkaita, ilmoitamme sinulle.
PS voit ohittaa jonotuslistamme, jos suoritat 2 tehtävää: 1) jaa tämä tai mikä tahansa muu sivu sosiaalisessa mediassa ja 2) tykkää Facebook- tai Instagram-sivustamme – Lähetä meille sähköpostia, kun olet suorittanut tehtävät. Ohitat jonon ja saat ensimmäisenä tiedon, milloin voimme aloittaa yrityksesi kasvattamisen.
Kasvuhakkeroinnin usein kysytyt kysymykset
Q1. Mitä eroa on kasvuhakkeroinnin ja markkinoinnin välillä
Suuri ero on, että markkinoijat työskentelevät yleensä yhden suuren kampanjan parissa muutaman kuukauden ajan. Esimerkiksi SEO-asiantuntija suorittaa hakukoneoptimoinnin 6 kuukauden ajan. Sillä välin kasvuhakkerit testaavat hypoteeseja, jotka ovat pieniä, mutta kokeilevat paria erilaista strategiaa kuukaudessa. He jatkavat uusien strategioiden testaamista kuuden kuukauden ajan, valitsevat tehtäviä, jotka tuottavat parhaan suorituskyvyn, ja skaalaavat niitä samalla kun hylkäävät ne, jotka eivät toimi.
Markkinoijat käyttävät vain tietoisuutta ja hankkimista piraattiputkesta, kun taas kasvuhakkerit tavoittelevat kasvua ja käyttävät putken täyden tehon, mikä tarkoittaa myös aktivoinnin, säilyttämisen, viittausten ja tulojen käyttöä.
Yksinkertaisesti sanottuna kasvuhakkerit ovat teknisempiä – tietopohjaisia ja heillä on taitoja verkkosivustojen kehittämisessä, tulosoptimoinnissa, tekstinkirjoittamisessa, markkinoinnin automatisoinnissa jne.
Q2 Mainitsit, että kasvuhakkerointi käyttää pientä budjettia, mutta palvelusi on melko korkea?
Kyllä, juuri niin. Se on kallista, jolla tarkoitamme sitä, että käytämme useita pienen budjetin markkinointistrategioita samanaikaisesti. Toteutamme usein 4-5 strategiaa kuukaudessa ja testaamme lisää joka kuukausi hintaan 4800 €/kk.
Verrataanpa tätä tavalliseen markkinointiin, jossa saat vain yhden palvelun hintaan 3200 €/kk.
Kuvittele, jos sinun pitäisi harkita kaikkien 4-5 palvelun palkkaamista täydellä hinnalla. (3200 * 4 tai 5 = 13200-16000 € kuukaudessa)
Lisäksi maksa ylimääräistä jokaisesta tarvitsemastasi uudesta palvelusta…
Pahinta on se, että 6 kuukauden kuluttua saatat huomata, että olet keskittynyt väärään strategiaan, ja kaikki on ollut turhaa.
Kuitenkin kasvuhakkeroinnin avulla varmistamme, että keskitymme vain siihen, mikä tarjoaa parhaan kasvun, ennen kuin skaalaamme sen. Sitten siirrymme seuraavaan ja seuraava = taattu kasvu.
Q3 Mitä on kasvuhakkerointiajattelutapa?
Kasvuajattelu tarkoittaa vain keskittymistä kasvuun eikä mihinkään muuhun. On mentaliteetti testata uusia hypoteeseja ja hylätä ne, jotka eivät toimi. Siitä on todellakin tullut yksi markkinointiala, joka kasvattaa uusia ja vanhoja yrityksiä nopeimmin.
Q4 Miksi se on paras markkinointitaktiikka?
Koska valmistajat vain markkinoivat tuotettasi tai palveluitasi ja lisäävät liikennettä – siinä kaikki. Mutta entä jos sinulla on vaikeuksia muuttaa nämä asiakkaat todellisiksi myynneiksi?
Siinä kasvuhakkerointi tulee esiin ja tekee kaiken – markkinointipuolen, tulopuolen sekä tulosprosentin optimoinnin. Puhumattakaan menemisestä pidemmälle datan analysointiin, virheiden korjaamiseen ja koko asiakaspolun saamiseen yrityksesi kasvuun. Mikä tärkeintä, se käsittelee perimmäistä syytä, miksi yrityksesi ei kasva.
Q5 Onko sinulla todellisia esimerkkejä kasvun hakkerointiin?
Kyllä, suuryritykset käyttävät sitä koko ajan tuottaakseen valtavasti kasvua ja vaikutusvaltaa kansainvälisesti, esimerkiksi
1. Paypal kannusti ihmisiä 20 eurolla, kun he liittyivät heidän alustalleen ja ohjasivat heidät ystävilleen. Miljoonat markkinointitappiot toivat yritykselle miljardeja tuloja.
2. Airbnb käytti graiglist-alustaa (foorumi, jossa ihmiset etsivät vuokra-asuntoja) listatakseen omat yritystietonsa siellä linkin kautta heidän sovellukseensa, joka kasvatti heidän sovelluksensa suurella liikenteellä
3. Dropbox kasvatti 100 000 kävijää vuonna 2008 4 miljoonaan vuonna 2010 viraali- ja viittausmarkkinointistrategian avulla. He tarjosivat nimittäin ylimääräistä ilmaista tallennustilaa kaikille, jotka suosittelivat heidän alustaansa ystävälleen.
Nykyään monilla näistä yrityksistä on erilliset kasvun hakkerointitiimit markkinointiosastonsa lisäksi – näin voimakasta siitä on tullut.
Nyt harvat pienet startup-yritykset, keskikokoiset ja suuret yritykset hyödyntävät samaa kasvua samoilla periaatteilla. Olemme yksi virasto, joka tekee sen yrityksille ja voi tehdä sen myös sinun yrityksellesi.
Q6 Miten pääsen alkuun?
Aloittaaksesi tarvitset vain loistavan tarjouksen, jonka voimme markkinoida asiakkaallesi ja verkkosivustollesi. Joten milloin voimme aloittaa? Valitettavasti olemme täynnä, joten joudut liittymään jonotuslistallemme.
PS! Voit ohittaa jonotuslistan suorittamalla kaksi yksinkertaista tehtävää:
1) jaa sivumme sosiaalisessa mediassa ja
2) tykkää Facebookista tai Instagramista.
Jos olet suorittanut tehtävän, lähetä meille sähköpostia, niin ohitamme sinut jonotuslistalta ja ilmoitamme sinulle ensin, milloin voimme ottaa seuraavan asiakkaan.
Q7 Miksi valita meidät?
Testattuamme 7 vuotta digitaalisen markkinoinnin strategioita yrityksille, jotka kamppailevat kasvusta, olemme havainneet, että…
Brändit, jotka kamppailevat saadakseen asiakkaita, keskittyvät yleensä putken yhteen osaan, eivät kaikkiin. Eikä se ole edes sinun virheesi, koska maan päällä ei ole tarpeeksi aikaa oppia niitä kaikkia. Puhumattakaan kaikesta muusta liiketoiminnasta.
Tiedämme, että maailman kannattavimmilla yrityksillä on kasvuhakkerointitiimejä, mutta ymmärrämme, että tällaisten sisäisten tiimien palkkaaminen on liian suuri kustannustaakka.
Siksi tarjoamme datapohjaisia palveluita pienimmästä 16 tunnin paketista (Price €) suurimpaan 32 tunnin hintaan (PRICE) – jokaisen mieltymysten ja tarpeiden mukaan.