Hakukoneoptimointi
Hakukoneoptimointi! Optimoi verkkosivustosi Googlea ja muita hakukoneita varten, jotta saat yhä enemmän orgaanista, ilmaista liikennettä ja laadukkaita liidejä.
Kysymys yrittäjille, vaikuttajille tai yrityksen omistajille:
- Onko sivustosi hakukoneoptimoitu?
- Tuottaako se jatkuvasti kasvavan laadukkaan liikenteen?
- Ovatko otsikot, teksti ja arvo vastustamattomia unelma-asiakkaille?
Olkaamme rehellisiä täällä, et etsisi apua hakukoneoptimointiin ja et olisi täällä lukemassa tätä tekstiä, jos näin olisi, olenko oikeassa?
Pidemmittä puheitta, sinun on ensin tiedettävä kaksi asiaa…
1
Mitä on Hakukoneoptimointi?
Hakukoneoptimointi tarkoittaa verkkosivustosi optimointia paremman näkyvyyden saavuttamiseksi Google-, Yahoo-, Bing- tai muissa hakukoneissa orgaanisen ja ilmaisen liikenteen varmistamiseksi. Se toimii ottamalla verkkosisältöä ja optimoimalla sen, jotta Google SERP-järjestöissä on paremmat sijoitukset.
Keskitymme pääasiassa Googleen, koska heillä on suurin osuus hakukoneiden markkinoista, ja tiedämme, miten on parasta nähdä korkeimman sijoitetun pääoman tuotto jokaisesta projektista.
2
Mitkä ovat tärkeimmät sijoitustekijät Googlessa?
Googlen algoritmin mukaan yli 200 sijoitustekijää pitää verkkosivuja tärkeysjärjestyksessä. Ne sijoittavat sivun yläreunaan osuvimman verkkosivun, joka ratkaisee käyttäjän hakutarkoituksen. Siinä on järkeä, eikö?
Kuitenkin yli 7 vuoden ajan verkkosivujen sijoittamisessa hakukoneissa olemme oppineet, että Google suosii joitakin tekijöitä enemmän kuin toisia, ja olemme napanneet tärkeimmän seuraavasti:
7 tärkeintä hakukoneoptimointi-sijoitusta, jotka yritysten omistajien on tiedettävä, ovat:
- Käyttäjäkokemus (RankBrain)
- Avainsanatutkimus
- Optimoitu sisältö
- Sivun nopeus
- Teknisten ongelmien korjaamiseen
- Linkkirakennus
- Sosiaalisen median signaalit
Kerron kohta, kuinka jokainen toimii…
Mutta tärkeimmät kysymykset, joita sinun pitäisi miettiä, ovat:
Miksi hakukoneoptimointi on tärkeä yritykselleni (riippumatta siitä, onko pieni, keskisuuri vai suuri yritys)?
Miten se ei ole kustannus, vaan investointi yrityksellesi?
Miksi sinun pitäisi haluta sijoittua Googlen sivun yläreunaan?
Vastaus siihen, miksi hakukoneoptimointi on tärkeää kaikille yrityksille, on se, että se auttaa sinua saamaan tuotteesi/palvelusi unelma-asiakkaan eteen silloin, kun he sitä eniten tarvitsevat, lisäävät bränditietoisuuttasi, ohjaavat laadukkaita sivustoja, mikä tarkoittaa enemmän liikennettä, asiakkaita jotka haluavat ostaa sinulta ja lisätä kasvua vuosi vuodelta yrityksellesi.
Ainoa syy, miksi et halua optimoida Googlea varten, on se, kun et halua kasvattaa yritystäsi. Mutta tämä ei olisi järkevää, koska tiedämme, että haaveesi on vain: menestyvän yrityksen rakentaminen, jotta voit elää sen elämän, jonka kovan työn pitäisi maksaa.
Olemme täällä auttaaksemme sinua siinä.
Näin tiedät, tarvitsetko hakukoneoptimointia verkkosivustollesi?
Sinulla on verkkosivusto, joka on valmis muuntamaan liikenteen myynneiksi. Ja olet valmis markkinoimaan tuotetta tai palvelua asiakkaillesi.
Mutta et tiedä miten ohjata liikennettä sivustollesi, vanha toimistosi ei tehnyt hyvää työtä tai nykyinen liikenteesi on hyvin vähäistä eikä kasva. Sinulla ei ole myyntiä tai niitä on hyvin vähän. Jos saat meiltä Hakukoneoptimoinnin-palvelun, sinun ei enää tarvitse huolehtia näistä tai siitä, miten hankit seuraavan asiakkaan, koska me huolehdimme siitä.
Yritysten omistajat tulevat luoksemme, koska saamme tuloksia
Kuten näette, saamme hienoja tuloksia.
Meidän hakukoneoptimointi toimii seuraavasti
Käyttäjän signaalit (RankBrain) kohta 1 ensimmäisestä maininnasta 7 tärkeintä sijoitustekijää ydin hakukoneoptimoistamme palveluistamme muodostaa kilpailuetumme.
Mutta saatat ihmetellä…
Mikä on RankBrain?
RankBrain on Googlen koneoppimisalgoritmi, joka otettiin käyttöön 6. lokakuuta 2015. Se määrittää, kuinka hyvä sisältösi on, tarjotakseen käyttäjille olennaisinta sisältöä käyttämällä kolmea päämäärää, mutta ei rajoitettuja:
- Napsautussuhde (CTR) – Kuinka monta klikkausta sivusi saa verrattuna muihin saman avainsanan sijoitussivuihin (mitä korkeampi, sitä parempi)
- Välitön poistumisprosentti – kuinka monta kävijää poistuu sivustostasi (klikkaa takaisin-painiketta) heti, kun he tulevat sivustollesi (mitä alempi, sen parempi)
- Viipymäaika – Kuinka kauan Google-kävijä pysyy sivustollasi ennen kuin palaa takaisin hakuun (mitä korkeampi, sitä parempi)
Kaikki nämä signaalit vaikuttavat sijoitukseesi hakukoneissa.
Vaikka kaikki muut 6 sijoitustekijää vaikuttavat jokaiseen edellä mainittuun kolmeen tekijään positiivisesti tai negatiivisesti riippuen siitä, onko ne optimoitu vai ei, minkä vuoksi olemme kehittäneet 6 vaiheen prosessin kunkin optimoimiseksi tulosten maksimoimiseksi.
Joten tässä se on:
Todistetusti toimiva kuusivaiheinen hakukoneoptimointiprosessimme, joka ylittää kilpailijat
1) Avainsanatutkimuksen suorittaminen
Tutki puuttuvia avainsanoja ja löydä aukko kilpailijoista:
- Ymmärrä jokaisen avainsanan tarkoitus,
- Määritä tarkistetut avainsanat vanhalle sisällölle
- Anna uusia avainsanoja uusille sisältöideoille
- Luo strategia menestyäksesi pitkällä aikavälillä
2) Optimoi sisältö
Tutkimme kullekin avainsanalle Googlen 10 parasta SERPS-järjestelmää, jotta ne vastaavat parhaiten toimivan sisällön mukaista optimointia, kuten:
- Avainsanan käyttö,
- Sisällön pituus,
- URL-rakenne,
- Kuvien käyttö,
- Luettelomerkit jne.
3) Korjaa tekninen hakukoneoptimointi
Korjaa virheet, jotka vaikuttavat sivustoosi negatiivisesti, kuten:
- URL-osoitteet
- Indeksointi, hahmontamisongelmat
- Verkkosivuston arkkitehtuuri
- Päällekkäinen sisältö
- Jäsennellyt tiedot
4) Linkkien Rakentaminen (backlinks)
1, 2 ja 3 tason linkit, joiden osuus menestyksestä on jopa 50%, sisältää:
- Sähköpostiviestintä,
- Paikallinen linkin rakentaminen,
- PR-mahdollisuudet,
- Rikkoutunut linkkirakennus,
- (2-5 laatulinkkiä kuukaudessa)
5) Lisää sosiaalisen median signaaleja
Jaa sisältösi Facebookissa tai LinkedIn:ssä saadaksesi sosiaalisen median signaaleja
Sosiaaliset signaalit tarkoittavat verkkosivujen jakamista tykkäysten, jakusten ja sosiaalisen median näkyvyyden saamiseksi, jotka hakukoneet pitävät myönteisinä auktoriteettinä. Nämä toiminnot antavat pieniä, usein alivaikutteisia, mutta ratkaisevia vaikutuksia yleisiin sivujen sijoituksiin Googlessa, koska ne lasketaan minisitaateiksi/backlinkeiksi.
6) Lisää sivunopeutta
Yleensä maksaa 1000 €, mutta saat sen ilmaiseksi bonuksena
Plantium Speed-optimointipakettimme 1000 €
Ensiluokkainen nopeuden optimointilaajennus 149 €/vuosi
Lisää 2-3 suojaustasoa, jos niitä puuttuu.
(sinun ei tarvitse maksaa senttiäkään ylimääräistä, koska kaikki nämä ovat bonuksia)
Mitä on Hakukoneoptimoinnin hinta?
Hakukoneoptimoinnin hinta on keskimäärin 3200 € kuukaudessa.
Usein Kysytyt Kysymykset
Mitä on SEO?
SEO tarkoittaa ’search engine optimisation’ eli hakukoneoptimintia, jonka tavoitteena on parantaa Google-, Yahoo-, Bing- tai muiden hakukoneiden näkyvyyttä. SEO toimii parantamalla sisältöä paremman hakutulossijoituksen saavuttamiseksi.
Mitä tarvitsen ensin, SEO tai SEA:ta?
Suosittelemme aina SEO:ta ensimmäisenä prosessina liikenteen saamiseksi. Miksi? Koska sinun on todistettava tarjouksesi käsitteet ja tiedettävä tulosprosentit ennen mainosten käyttöä. Jos sisältösi ei konvertoi, ei ole mitään järkeä käyttää budjettia mainontaan. Ainoa tapa todistaa tämä on testata liikennettä, joka on tehokasta käyttämällä ilmaista liikennettä, jota hakukoneille optimointi tarjoaa.
Puhumattakaan siitä, että jopa SEA:ssa tarvitset hakukoneoptimointi:n, koska mainostesi ja sisällön välillä on sijoitusmittari, jonka avulla Google määrittää, onko sinun tai kilpailijoiden mainos parempi. Google määrittää tämän, mitkä mainokset ovat osuvampia heidän alustansa käyttäjille, ja palkitsee tämän mainoksen paremmalla suorituskyvyllä (enemmän napsautuksia).
Myöhemmin, kun tiedät, että voit saada kävijöitä orgaanisen liikenteen avulla, voit laajentaa liiketoimintaa mainosten avulla. Se on kuin talon rakentaminen, aloitat perustasta, et katosta. Hakukoneoptimointi on verkkosivustosi menestyksen perusta, kun taas SEA on pilvenpiirtäjän katto. Tee perusta oikein, ja yrityksesi voi olla toimialasi seuraava pilvenpiirtäjä.
siirry seuraavaan vaiheeseen rakentaaksesi pilvenpiirtäjä toimialallesi.
Miten hakukoneoptimointi liittyy muihin tarjoamiisi markkinointityyppeihin?
Usein kysytään, suoritammeko kampanjan loppuun, sanotaanko 5-6 kuukautta. Voinko nyt ottaa rauhallisesti, rentoutua ja nostaa jalat tuolille?
Valitettavasti ei!
Sinun on ymmärrettävä, että verkkosivustosi on kuin ekosysteemi, ja tulosten maksimoimiseksi tarvitset lisämarkkinointitekniikoita, kuten sähköpostimarkkinointia, ponnahdusikkunoita ja sisällön kirjoittamista. Puhumattakaan maksullisesta mainonnasta ja sosiaalisen median markkinoinnista, jos haluat viedä tämän seuraavalle tasolle. Tiedän, että se saattaa tuntua ylivoimaiselta, mutta emme halua vain keskimääräisiä tuloksia asiakkaallemme (Sinulle). Haluamme maksimoida yrityksesi menestyksen.
Tärkeää on käyttää useita online-markkinointistrategioita samanaikaisesti liidien vaalimiseksi ja nostaa tulosprosentteja 0–2 prosentista 2–5 prosenttiin.
Miten pääsen alkuun hakukoneoptimoinnin kanssa?
Ensinnäkin tarvitset yrityksellesi ominaisen strategian. Voimme auttaa sinua tässä määrittämällä strategianne pitkän aikavälin kasvulle.
Kuinka teemme tämän?
Analysoimme kilpailijasi ja löydämme aukon avainsanoista, joihin et ole kohdistanut. Käytämme sitten näitä avainsanoja ja levitämme niitä jokaiselle sivulle, luokalle tai tuotteelle, joka on muutettava haun näkyvyyden parantamiseksi. Kaiken lisäksi rakennamme linkkejä sisältöösi, joka parantaa sijoituksia. Puhumattakaan nopeuden korjaamisesta ja muista virheistä. Yleisellä strategiallamme on vain yksi tavoite: lisätä liikennettä, joka voidaan muuntaa myynneiksi.
Seuraamme, analysoimme ja muutamme asioita, kunnes näet onnistumisesi.
Suosittelemme myös uutta sisältöä, jota sinun on kirjoitettava, tai voit ostaa sisällön kirjoittamisen lisäosana.
Miksi hakukoneoptimointi on vaikeaa yritysten omistajille?
Se on yrityksille vaikeaa, koska yhä useammat sivustot yrittävät indeksoida Googlessa. Pahentaakseen tilannetta monet virastot työskentelevät satojen yritysten puolesta. Ne parantavat kilpailijoiden sijoitusta samoilla avainsanoilla kuin sinä. Tämä tarkoittaa sitä, että joka päivä on vaikeampaa saada liikennettä ja myyntiä.
Pahentaaksesi tilannetta:
Google voi julkaista uuden merkittävän päivityksen (he tekevät tämän kahdesti vuodessa), ja se voi muuttaa kaiken: tapa, jolla algoritmi toimii, voi lisätä uusia sijoitustekijöitä tai poistaa vanhoja, mikä voi täysin purkaa sijoituksesi/liikenteen ja myynnin.
Joka tarkoittaa
1) Se on monimutkainen ja jatkuvasti muuttuva. Se, mikä aiemmin toimi maineen rakentamisessa, voi lopulta vaikuttaa sivustoosi negatiivisesti, tai kilpailijat voivat kokonaan ottaa sijoituksesi haltuusi.
2) Se voi olla vain seuraavana päivänä, jolloin menetät kaiken tai suurimman osan myynnistäsi. Se tapahtuu niin usein, että yritykset ottavat meihin yhteyttä, koska ne ovat menettäneet 50% tai enemmän liikennettä.
3) Jos yrityksesi ei sopeudu näihin muutoksiin nopeasti tai jos verkkosivustollasi ei ole vahvaa perustaa, se voi lopettaa toimintansa. Sinua on varoitettu.
Miten varmistamme, että onnistut?
Siksi me:
1) Kuuntelemme huolellisesti jokaista asiakasta ja teemme räätälöidyn paketin, joka vastaa tarpeitasi ja budjettiasi (joten maksimoimme tulokset jokaiselle asiakkaalle).
2) Luomme vahvan perustan – Googlen standardien mukainen jokaiselle rakentamallemme uudelle verkkosivustolle tai kunnostamme kokonaan vanhat verkkosivustot, joista se puuttuu.
2) Analysoimme avainsanasi, joita sijoitat tällä hetkellä -mutta eivät ole 1. sivulla, ja autamme sinua pääsemään sinne, jotta näet liikenteen kasvun.
3) Teemme perusteellisen tutkimuksen kaikista sijoittamistasi avainsanoista kilpailijoihisi verrattuna saadaksesi suurimman osan uusista avainsanoista, joita parhaillaan puuttuu (koska jokainen puuttuva avainsana on menetetty mahdollisuus).
4) Parannamme verkkosivustosi mainetta – jotta Google näkee sen laadukkaana sivustona ja tarjoaa enemmän näyttökertoja ihanteellisten asiakkaidesi edessä (enemmän näyttökertoja = enemmän klikkauksia = enemmän myyntiä).
6) Tutkimme, mikä toimii omalla toimialallasi – sisällön pituus, kuinka monta otsikkoa, kuvaa, videota, luettelomerkkiä, avainsanoja jne. Otamme nämä tiedot, yhdistämme ne ja tuotamme sisältöäsi, joka on markkina-alueesi parasta, sijoittuu hyvin hakukoneisiin ja tuo laadukkaita liidejä.